چگونه یک خاتم با کیفیت را تشخیص دهیم؟

خاتم کاری جزء آن دسته از هنرهای دستی می باشد که دارای پیشینه ای کهن می باشد. به گونه ای که روایات زیادی در رابطه با مبدا و مخترع این هنر در بین خاتم کاران و صاحبان سبک در این عرصه وجود دارد، به گونه ای که روایاتی وجود دارد که بنیان گذار این هنر ابراهیم پیغمبر می باشد.




هنر خاتم کاری، هنر ظرافت و دقت می باشد، هنری که در آن خاتم کار با دقت و حوصله زیاد چند ضلعی های منتظم که با استفاده از مواد مختلف از جمله استخوان و چوب ساخته می شود را بر اساس نظم خاصی در کنار یکدیگر قرار داده و به بازآفرینی اثر هنری زیبا و ارزنده ای می پردازند.




برای خلق یک اثر مرغوب و با کیفیت، هنرمند خاتم کار باید صبر، حوصله و دقت زیادی را به خرج دهد تا بتواند محصولی را عرضه کند.




مرغوبیت یک خاتم خوب به ریز نقشی ومنظم بودن طرح بستگی دارد که، همهٔ اینها به مهارت استادکار در تهیهٔ مواد اولیه و نحوه کاربرد، حوصله و دقت بسیار زیاد خلاصه می‌شود، این موارد تنها بخش کوچکی از مراحل برای تولید یک محصول با کیفیت خاتم می باشد.



 

با رعایت موارد فوق محصولی با کیفیت و مرغوب و درخور سلیقه هنر دوستان تهیه و تولید می شود . محصولات خاتم علاوه بر خریدارن داخلی،با استقبال خوبی از طرف گردشگران خارجی مواجه می باشد، در واقع خرید خاتم کاری خوب یکی از دغدغه های این گردشگران می باشد.

 



محصولات مختلفی مزین به خاتم کاری می باشند و یکی از این محصولات جعبه جواهرات خاتم کاری می باشد. می توان گفت که خرید جعبه جواهرات خاتم در بین خانم ها محبوب تر می باشد و شاید این به دلیل علاقه بیشتر خانم ها به جواهرات و زیور آلات می باشد.




این جعبه از چوب مرغوب به شکل چهار گوش ساخته شده است که سطح خارجی آن با خاتم کاری مزین شده و قسمت داخلی آن برای کاربری بهتر و شکیل شده به خوبی آستر کشی شده است. با خرید خاتم کاری اصل که نتیجه دست رنج هنرمندان این مرز و بوم می باشد علاوه بر حمایت از این هنر، کمکی در جهت حفظ آثار و ارزشهای فرهنگی کشورمان داشته ایم.

 

  

 

کیفیت خاتم کاری را می توان از طریق بررسی مواردی از جمله:" صاف بودن سطح کار و خالی نبودن هیچ جای خاتم، یکنواخت بودن رنگ و مصالح به کار رفته در ساخت خاتم، عدم تغییر در رنگ و شکل، مشخص نبودن ترمیم‌کاری‌ها و بتونه‌کاری‌ها در سطح کار، قرینه بودن تمامی گل‌ها و اشکال درسطح کار و زوایا و اضلاع، دقیق و مهندسی بودن اساس و ساختمان طرح" که  از ویژگی‌های یک خاتم خوب است تشخیص داد.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصول به وب سایت تک سبد مراجعه کنید و ضمن برخورداری از کالای اصل و با کیفیت، لذت یک خرید راحت و مطمئن را تجربه کنید.

برای مشاهده و خرید محصول به لینک زیر مراجعه نمائید

قیمت : 21900 تومان

خرید