نقش میناکاری در اشتغال زایی

امروزه در کشور ما با، بالا رفتن تعداد فارق التحصیلان از دانشگاه ها، قشر بیکار نیز افزایش یافته است.بیکاری در هر جامعه به عنوان یک معضل بزرگ شناخته میشود و برای رفع این معضل نیازمند اشتغال زایی با تمامی ظرفیت ها از جمله صنعت، کشاورزی، صنایع دستی و... میباشیم.


قاب میناکاری  بته جقه


در میان همه صنایع دستی رایج در کشور، میناکاری اصفهان توانسته است در این امر نسبت به بقیه موفق تر عمل کند، زیرا برای سرمایه گذاری در این عرصه نیاز به سرمایه های آنچنانی نیست، هم چنین مشغول شدن در این حرفه نیاز به تحصیلات آکادمیک ندارد و تنها علاقه و پشتکار است که حرف اول را میزند.


قاب مینا طرح بته جقه


از آنجایی که میناکاری با هنر عجین شده است، محیط کاری آن هم پر نشاط میباشد و حتی اگر درآمد زیادی هم نداشته باشد، همین شور و عشق است که به این کار رونق میبخشد و علاوه بر کسب درآمد، باعث حفظ سنت و فرهنگ نسل های قبل خواهد شد.


قاب میناکاری


خرید محصول

میناکاری در اصفهان، نسبت به شهر های دیگر رشد بسیاری داشته است وبا ایجاد کارگاه های کوچک و بزرگ، افراد بسیاری خصوصا خانم ها مشغول به کار شده اند.


قاب مینا


خرید

هر دو قاب های میناکاری که مشاهده میکنید، طرح بته جقه میباشد منتها یکی با طرح ان یکاد و دیگری بدون طرح ان یکاد است و ساخته ی دست همین هنرمندان اصفهانی میباشند و هر دو با قیمت 109000 تومان میتواند زینت بخش دکوراسیون منزل یا محل کارتان باشد.