آشنایی مختصری با اساتید هنر میناکاری

آشنایی مختصری با اساتید هنر میناکاری

هنر میناکاری یکی از هنرهای دیرینه پارسی و خصوصا اصفهانی است که هنرمندان و اساتید زیادی را در خود پرورش داده است. در این مقاله سعی بر آن است که آشنایی مختصری با این اساتید پیدا کنیم.


بشقاب میناکاری اصفهان


یکی از اساتید بر حق این هنر زنده یاد حاج میرزا شکرالله صنیع زاده فرزند مرحوم عبدالمحمود غفاریان و نواده هنرمند نقاش معروف، زنده یاد آقا میرزا عبدالحسین نجف پور ملقب به "صنیع همایون" بوده است که میناسازی مشهور و صورت پرداز و گل و بوته نگار دوران معاصر می باشد.


بشقاب میناکاری اصفهان


غلامعلی فیض اللهی نیز که یکی از شاگردان بر حق مرحوم استاد صنیع زاده هستند با 25 سال سابقه در زمینه میناکاری ، هم اکنون نیز مشغول فعالیت می باشند.


بشقاب میناکاری اصفهان


همچنین هنر میناکاری را با هنر اسلامی عجین کرده و تلفیقی از هنر اسلامی به وجود آورده اند. محصولاتی نظیر بشقاب میناکاری وان یکاد از این قبیل آثار می باشد.


بشقاب میناکاری اصفهان


ابراهیم زرقونی نیز یکی دیگر از مشهورترین هنرمندان میناکار زمان حال می باشد که قدیب 40 سال در این زمینه فعالیت دارد. همچنین جد ایشان "آقا سید محمد" از برجسته ترین میناکاران ایرانی بوده که تجربیاتش را در کتابچه ای خطی به یادگار گذاشته است.


بشقاب میناکاری اصفهان


ابراهیم زرقونی نخستین شخصی است که در ایران میناکاری روی بدنه ی گلدان را رواج داد. یکی از آثار برجسته ی او تابلو بزرگ مینای "چالدران" می باشد.


بشقاب میناکاری اصفهان





برای مشاهده قیمت بشقاب میناکاری اصفهان می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.


قیمت : 79000 تومان

خرید محصول